בחינה מדוקדקת של מטרות החברה והיעדים שלה הכרחית ליצירת סרט אפקטיבי ומשמעותי. ואנחנו לא מדברים כאן רק על חזון החברה הכללי והידוע, אלא על מגמות אמיתיות ולעיתים קרובות נסתרות שמניעות את החברה מבפנים. ישנם מקרים בהם אתה מזהה מגמה מסויימת שמתחילה להתרחש בחברה, ואתה יכול להשתמש בה כגורם מניף לסרט.
למשל אם בחברה מסויימת ישנה מחלקה שבכל חודש העובדים שלה תורמים מזמנם הפנוי ויושבים עם ילדים מהפריפריות לשיעורים פרטיים. מעשה יפה ואנושי, שלפעמים למנכ״ל או אפילו למנהל החטיבה אין מושג כלל שהוא מתרחש. לכאורה, לדבר כזה אין מקום בסרט תדמית. אבל, אם ניתן לשלב אינפורמציה בגוף התסריט כחלק אינטגרלי ממנו, הוא יכול לתרום משמעותית למיצוב החברה מבחינה פילנתרופית, הערכת פועלה מצד הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים, ולעיתים קרובות גם להעדפתה על פני מתחרים שלא חשפו מידע שולי כביכול אודות החברה.
עוד נוסיף, שכל שאלה שאנחנו מציגים בפני הלקוח במהלך פגישת התחקיר לסרט התדמית העסקי, יוצרת אווירה של עשייה בחדר. המנהלים מעלים סיפורי הצלחה מגוונים, נזכרים בפרויקטים שלקחו בהם חלק לאורך השנים, מתדיינים ביניהם על דיוקם של נתונים, ולמעשה נוצר שיח עסקי בריא, שכל מה שנותר לנו הוא לשבת, להקשיב היטב ולקחת איתנו רשימות עמוסות בנושאים חשובים אותם נוכל לצקת לתוך הסרט. כמו כן, כל שאלה כזו, מובילה לאשכול שאלות נוסף הממשיך ומסתעף עד שיורדים לרזולוציה המלאה ומבינים את מכלול הנתונים של החברה.